مراحل گام به گام راه اندازی چیلر تراکمی

مراحل گام به گام راه اندازی چیلر تراکمی

مراحل گام به گام راه اندازی چیلر تراکمی

۱مشخص بودن محل نصب دستگاه

یکی از مهم ترین نکات آموزش نصب و راه اندازی چیلر اعم از تراکمی و جذبی، تعیین محل مناسب برای نصب و پیاده سازی این دستگاه می باشد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که محل نصب چیلرها متناسب با نوع و مدل، متفاوت و متغیر است.

به طور معمول، چیلرهای تراکمی از نوع هوا خنک می بایست در مسیر هوای آزاد و محیط باز نصب و به بهره برداری برسند. به همین جهت، بهترین مکان برای نصب چیلرهای هوایی بر روی سطح پشت بام می باشد. این در حالی است که چیلرهای تراکمی آبی، غالبا در فضاهای دارای سقف مانند موتورخانه ها نصب و پیاده سازی می شوند.

لازم به ذکر است که فضای اختصاص داده شده برای نصب و راه اندازی چیلرها باید از ابعاد و اندازه وسیع و مناسب برخوردار باشد. این امر برای نصب صحیح بخش های اصلی چیلر مانند اواپراتور، کمپرسور و کندانسور، از مؤلفه های حائز اهمیت تلقی می گردد.

۲تامین برق مورد نیاز چیلر

از دیگر اصول حائز اهمیت در نصب و راه اندازی انواع چیلر ، تامین برق مورد نیاز دستگاه برای کارکرد و عملکرد مطلوب و مناسب می باشد. به طور معمول، دستگاه چیلر تراکمی به علت برخورداری از کمپرسور، به انرژی الکتریکی نیاز مبرم دارند. انرژی الکتریکی با تامین نیروی لازم، امکان راه اندازی و کارکرد کمپرسور و آغاز سیکل تبرید تراکمی چیلر را میسر می سازد.

برای محقق ساختن این امر می بایست کابل برق اصلی دستگاه به تابلوی برق متصل شود. همچنین، به منظور افزایش ضریب ایمنی و امنیت، باید بر روی تابلوی برق از آمپرسنج و ولت متر استفاده نمود. مضاف بر این، استفاده از کلیدهای مخصوص قطع و وصل کردن جریان و فیوزهای محافظ برای دستگاه، سطح ایمنی و اطمینان سیستم را افزایش می دهد.

۳راه اندازی پمپ های دستگاه

راه اندازی و عملیاتی نمودن پمپ های مربوط به اواپراتور و کندانسور، از دیگر نکات حائز اهمیت راهنمای نصب و راه اندازی چیلر محسوب می شود. برای کارکرد مطلوب و بهینه چیلر در وهله نخست باید پمپ های کندانسور دستگاه را راه اندازی نموده و سپس به سراغ پمپ های مربوط به بخش اواپراتور رفت.

راه اندازی چیلر تراکمی

پس از اطمینان حاصل کردن از راه اندازی پمپ ها، بایستی نسبت به باز کردن شیر فلکه مرتبط با حالت تابستانی دستگاه اقدام نمود. در ادامه باید سطح آب منبع انبساط دستگاه مورد ارزیابی قرار گیرد. پس از راه اندازی پمپ های بخش اواپراتور، آب در بخش های دستگاه جریان پیدا می کند.

به منظور جلوگیری از کاهش توان و کارایی دستگاه، مناسب است که در این مرحله فرآیند هواگیری چیلر انجام شود.

۴راه اندازی کمپرسور چیلر

راه اندازی و روشن کردن کمپرسور را می توان از دیگر نکات مهم در آموزش نصب و راه اندازی چیلر برشمرد. برای انجام این کار در ابتدا جریان برق دستگاه را برقرار کرده و پس از آن راه اندازی هیترهای کارتر موجود در کمپرسور در دستور کار قرار می گیرد. فعال سازی این هیترها موجب تبخیر و جداسازی ماده مبرد مخلوط شده با روغن کمپرسور می شود.

بهتر است که هیترهای کارتر حدود ۲۴ ساعت پیش از فعال سازی کمپرسور، روشن شوند. همچنین، روشن کردن پمپ های اواپراتور و کندانسور ضمن جریان انداختن سیال آب به صورت کامل، در آماده سازی بهتر چیلر تاثیر مطلوبی برجای می گذارند.

چنانچه تمایل دارید اطلاعات تخصصی تر درخصوص کمپرسور چیلر بدست آورید، پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدامی حتما با متخصصین گروه مهندسین تتا مشاوره نمایید.

چیلر تراکمی

نکات مهم و معنی قبل از راه اندازی چیلر تراکمی

در ادامه لازم است که نکاتی را بیان کنیم تا قبل از راه اندازی این دستگاه مورد نظر قرار دهید. برخی از این نکات به شرح زیر می باشد:

  1. زمانی که قصد دارید جهت نصب و راه اندازی این سیستم ها اقدام کنید از تجهیزات و وسایل ایمنی همچون عینک، دستکش، کلاه و … استفاده نمایید.
  2. حتماً قبل از شروع راه اندازی و نصب دستگاه علائمی همچون «خطر» «دست نزنید»، «شیر را باز نکنید» «کلید را روشن نکنید» و … در محل نصب کنید.
  3. سعی کنید از نصب تابلو های کوپلینگ، پمپ ها، پولی، فلکه و … مطمئن شوید. سعی کنید قبل از نصب و راه اندازی چیلر ها تجهیزات مرتبط به تابلو برق دستگاه ها و اتصالات الکتریکی، الکتروموتور و … توسط افراد مجرب و آشنا به اصول برق صنعتی بازرسی شوند.
  4. سعی کنید برای نشت یابی مدارات تبرید از گاز ازت استفاده کنید؛ چرا که خنثی و بی خطر می باشد.
  5. به هیچ عنوان از اکسیژن برای نشت یابی استفاده نکنید؛ چرا که باعث انفجار خواهد شد.
  6. در زمان حمل و نقل دستگاه ها نکات ایمنی را رعایت کنید تا مشکلی برای شما و دستگاه ایجاد نشود.
  7. با توجه به این نکاتی که ذکر شد سعی کنید سیستم را به صورت اصولی و استاندارد نصب کنید تا بتوانید از عملکرد و کارایی فوق العاده آن برخوردار شد.
  8. نصب این سیستم ها را به افراد مجرب و کاربلد بسپارید تا آسیبی به سیستم وارد نشود و برای شما نیز خطراتی به همراه نداشته باشد.

برای آشنایی با چیلرهای تراکمی و مشاوره پیرامون خرید، نصب و راه اندازی آنها و همچنین خرید انواع چیلر و تجهیزات سرمایشی تهویه مطبوع با گروه مهندسین تتا به شماره ۸۸۵۰۹۸۰۴ ۰۲۱ در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری پست


ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد